Perkongsian pengalaman mereka yang berjaya

Monday 21 January 2019

Cara-cara Meningkatkan Trafik ke Laman Web / Blog





Image result for traffic menarik di blog


Bagaimana untuk kita mulakan?

Melalui Idea Pemasaran
Mintalah pemasar atau pemilik perniagaan apa yang paling mereka sukai di dunia, dan mereka mungkin akan memberitahu anda "lebih banyak pelanggan." Apa yang sering berlaku selepas pelanggan dalam senarai permintaan perniagaan? Lebih banyak trafik ke laman web mereka. Terdapat banyak cara untuk meningkatkan lalu lintas di laman web anda, jom ki teliti apakah cara-caranya , termasuk beberapa cara untuk meningkatkan lalu lintas tapak secara PERCUMA.

                                                                                                                                   Jom buat duit 2019

Pengiklankan
Yang satu ini sangat jelas, kita akan melihatnya terlebih dahulu. Carian berbayar, iklan media sosial dan iklan paparan adalah cara terbaik untuk menarik pengunjung, membina jenama anda dan mendapatkan tapak anda di hadapan orang. Laraskan strategi berbayar anda untuk memenuhi matlamat anda - adakah anda hanya mahu lebih banyak lalu lintas, atau adakah anda ingin meningkatkan penukaran? Setiap saluran berbayar mempunyai kebaikan dan keburukannya, maka berfikir dengan teliti mengenai objektif anda sebelum anda mencapai kad kredit anda.

Jika anda berharap bahawa lebih banyak lalu lintas ke tapak anda juga akan menghasilkan lebih banyak jualan, anda perlu menyasarkan kata kunci niat komersial yang tinggi sebagai sebahagian daripada strategi carian berbayar anda. Ya, persaingan untuk istilah carian ini boleh menjadi sengit (dan mahal), tetapi manfaatnya banyak.

                                                                                                                                   Jom buat duit 2019

Melalui media Sosial
Ia tidak mencukupi untuk menghasilkan kandungan yang hebat dan berharap orang dapat menemuinya - anda perlu proaktif. Salah satu cara terbaik untuk meningkatkan trafik ke laman web anda adalah dengan menggunakan saluran media sosial untuk mempromosikan kandungan anda. Twitter sangat sesuai untuk pautan pendek, tajam (dan menarik), sedangkan promosi Google+ dapat membantu laman web anda muncul dalam hasil carian peribadi. Berikut adalah nasihat mengenai pemasaran media sosial yang paling banyak.

                                                                                                                                   Jom buat duit 2019

Teknik Campuran
Tidak ada formula ajaib untuk kejayaan pemasaran kandungan, walaupun ada yang anda percaya. Atas sebab ini, ubah panjang dan format kandungan anda untuk menjadikannya sebagai menarik mungkin untuk pelbagai jenis pembaca. Siaran blog yang lebih pendek, berita berasaskan berita dengan kandungan bentuk panjang serta video, maklumat grafik dan data yang didorong oleh kesan maksimum.

Menulis tajuk yang menarik perhatian
Tajuk utama adalah salah satu bahagian yang paling penting dalam kandungan anda. Tanpa tajuk yang menarik, walaupun catatan blog yang paling komprehensif akan dibaca tidak dibaca. Menguasai seni tajuk penulisan.

                                                                                                                                   Jom buat duit 2019

Perhatikan SEO Pada Halaman
Mengoptimumkan kandungan anda untuk enjin carian masih merupakan amalan yang berharga dan bermanfaat. Adakah anda mencipta pautan dalaman kepada kandungan baru? Bagaimana dengan deskripsi meta? Mengoptimumkan untuk halaman di laman web tidak perlu mengambil masa yang lama, dan dapat membantu meningkatkan trafik organik anda.

 Sasaran Kata Kunci Panjang-Tail
Mendapat kata kunci tinggi dan kata kunci popular yang dilindungi? Kemudian tiba masanya untuk menargetkan kata kunci ekor panjang. Kata kunci long-tail akaun untuk majoriti carian web, yang bermaksud bahawa jika anda tidak menyasarkan mereka sebagai sebahagian daripada carian berbayar atau usaha SEO, Anda hilang.

                                                                                                                                    Jom buat duit 2019
Mula Blogging Tetamu
Mengekalkan jawatan tetamu di tapak yang bereputasi boleh meningkatkan trafik blog ke laman web anda dan membantu membina jenama anda ke dalam tawar-menawar.

 Jemputan Lain ke Blog Tetamu di Laman Anda
Blogging tetamu adalah jalan dua hala. Selain memposting kandungan ke blog lain, jemput orang ke ceruk anda untuk blog di laman web anda sendiri. Mereka mungkin berkongsi dan memaut ke artikel tetamu mereka, yang boleh membawa pembaca baru ke laman web anda. Pastikan anda hanya menyiarkan kandungan yang berkualiti tinggi, asli tanpa pautan spam, kerana Google menghancurkan blog pengguna berkualiti rendah.

                                                                                                                                   Jom buat duit 2019

Melaksanakan Skema Microdata
Melaksanakan skema (atau format microdata lain) tidak semestinya meningkatkan trafik ke laman web anda sendiri, tetapi ia akan memudahkan bot enjin carian untuk mencari dan mengindeks laman anda. Manfaat lain menggunakan skema untuk SEO adalah bahawa ia boleh menghasilkan potongan laman web yang lebih baik, yang dapat meningkatkan kadar klik.

Memautkan Secara Dalaman
Kekuatan profil pautan anda tidak semata-mata ditentukan oleh berapa banyak laman web yang dipautkan kepada anda - ia juga boleh dipengaruhi oleh struktur penghubung dalaman anda. Apabila membuat dan menerbitkan kandungan, pastikan untuk melihat peluang untuk mendapatkan pautan dalaman. Ini bukan sahaja membantu dengan SEO, tetapi juga menghasilkan pengalaman yang lebih baik, lebih berguna untuk pengguna - landasan untuk meningkatkan trafik ke laman web anda.

                                                                                                                                   Jom buat duit 2019

Pemasaran E-mel
Begitu banyak perniagaan tertumpu kepada menarik pelanggan baru melalui pemasaran kandungan yang mereka melupakan kaedah yang lebih tradisional. Pemasaran e-mel boleh menjadi alat yang berkuasa, dan walaupun letupan e-mel yang cukup berjaya dapat menghasilkan peningkatan yang signifikan dalam lalu lintas. Berhati-hatilah untuk tidak membebankan orang dengan e-mel tanpa henti tentang setiap kemas kini dalam perniagaan anda. Juga, jangan terlepas pandang kuasa pemasaran kata-mulut, terutama dari orang-orang yang sudah menikmati produk atau perkhidmatan anda. Peringatan e-mel yang mesra tentang perkhidmatan atau produk baru boleh membantu anda meningkatkan trafik anda juga.

                                                                                                                                   Jom buat duit 2019

Pastikan laman anda responsif
Hari-hari ketika pelayaran internet dilakukan secara eksklusif di PC desktop telah lama berlalu. Hari ini, lebih ramai orang berbanding sebelum ini menggunakan peranti mudah alih untuk mengakses web, dan jika anda memaksa pelawat anda mencubit dan menatal jalan mereka di sekitar tapak anda, anda pada dasarnya memberitahu mereka untuk pergi ke tempat lain. Pastikan laman web anda dapat diakses dan selesa dilihat di pelbagai peranti, termasuk telefon pintar yang lebih kecil.

Pastikan laman anda cepat
Pernah mendapati diri anda menunggu tiga puluh saat untuk memuat halaman web? Saya tidak. Jika tapak anda mengambil masa yang lama untuk memuatkan, kadar bouncing anda akan menjadi tinggi. Pastikan halaman anda dapat dioptimumkan secara teknis mungkin, termasuk saiz fail imej, struktur halaman dan fungsi pemalam pihak ketiga. Semakin cepat beban laman web anda, semakin baik.

                                                                                                                                    Jom buat duit 2019

Menggalakkan Komuniti Sense
Orang ingin bercakap fikiran mereka dan menimbang tentang subjek yang mereka rasa bersemangat, jadi membina komuniti ke dalam laman web anda adalah cara yang baik untuk memulakan perbualan dan meningkatkan trafik ke laman web anda. Melaksanakan sistem pengkomersilan yang mantap melalui penyelesaian pihak ketiga seperti komen Facebook atau Perbincangan , atau buat forum khusus di mana pengunjung boleh bertanya. Jangan lupa untuk menguruskan komuniti anda untuk memastikan bahawa piawaian minimum kesesuaian dipenuhi.

Buat Diri Anda Dengar Seksyen Komen
Anda mungkin melawat sekurang-kurangnya beberapa laman web yang berkaitan dengan perniagaan anda secara tetap, jadi mengapa tidak menyertai perbualan? Mengomentari tidak semestinya memberikan rangsangan segera untuk lalu lintas rujukan dengan segera, tetapi membuat nama untuk diri anda sendiri dengan memberi komentar yang membangkitkan semangat dan berfikir tentang blog dan tapak web industri adalah cara terbaik untuk mendapatkan nama anda di luar sana - yang kemudiannya dapat menghasilkan memandu lebih banyak lalu lintas ke tapak anda sendiri. Ingatlah bahawa, seperti penyebaran tetamu, kualiti dan kaitan adalah kunci - anda harus melibatkan diri dengan orang lain dalam bidang anda, tidak menjatuhkan pautan spam pada laman web yang tidak berkaitan.

                                                                                                                                   Jom buat duit 2019

Memeriksa Data Analitis Anda
Google Analytics adalah sumber data yang tidak ternilai pada hampir setiap aspek yang mungkin dibayangkan dari laman web anda, dari halaman paling popular anda ke demografi pengunjung. Berhati-hati dengan data Analytics anda, dan gunakan maklumat ini untuk memaklumkan strategi promosi dan kandungan anda. Perhatikan apa jawatan dan halaman yang membuktikan yang paling popular. Periksa data pelawat untuk melihat bagaimana, di mana dan bila trafik laman web anda berasal.

Meng-Aktif-kan diri di Media Sosial
Ia tidak cukup untuk hanya berkongsi kandungan melalui saluran sosial - anda perlu turut aktif dalam komuniti juga. Ada akaun Twitter? Kemudian menyertai perbincangan kumpulan dengan hashtags yang relevan. Adakah penonton anda meninggalkan komen pada siaran Facebook anda? Menjawab soalan dan terlibat dengan pembaca anda. Tiada apa-apa yang menjadikan orang lebih cepat daripada menggunakan media sosial sebagai saluran penyiaran - menggunakan media sosial seperti yang dimaksudkan dan benar-benar berinteraksi dengan peminat anda.

                                                                                                                                    Jom buat duit 2019

Menggabungkan Video ke dalam Strategi Kandungan Anda
Kandungan berasaskan teks adalah sangat baik, tetapi video boleh menjadi aset yang berharga dalam menarik kedua pengunjung baru dan membuat laman web anda lebih menarik. Data menunjukkan bahawa pengekalan maklumat jauh lebih tinggi untuk bahan visual daripada teks, bermakna pemasaran video adalah cara terbaik untuk merebut - dan terus - perhatian audiens anda, dan meningkatkan trafik ke laman web anda pada masa yang sama.

Menghadiri Konfrentasi
Apa sahaja industri yang anda ada, kemungkinan terdapat sekurang-kurangnya satu atau dua konvensyen dan persidangan utama yang berkaitan dengan perniagaan anda. Menghadiri acara ini adalah idea yang baik - bercakap pada mereka adalah lebih baik.

Ini hanyalah idea atau cadangan sahaja yang mana mungkin tidak kesemua menjadi kesesuaian bagi perniagaan anda,tetapi anda boleh menggunakan mana-mana teknik yang mungkin dapat membantu meningkatkan traffic di lawan web atau blog anda…semoga bermanfaat.

                                                                                                                                   Jom buat duit 2019