Perkongsian pengalaman mereka yang berjaya

Sunday 20 January 2019

Apa itu SEO?


Apa itu SEO?
Pengoptimuman enjin carian (SEO) adalah amalan meningkatkan kuantiti dan kualiti lalu lintas ke laman web anda melalui hasil enjin carian organik.

Apa yang masuk ke dalam SEO?
Untuk memahami apa yang dimaksudkan dengan SEO, marilah kita memecahkan ayat itu dan lihat bahagian-bahagian:

Kualiti lalu lintas.
Anda boleh menarik semua pelawat di dunia, tetapi jika mereka datang ke laman web anda kerana Google memberitahu mereka bahawa anda sumber untuk komputer Apple ketika benar-benar anda seorang petani yang menjual epal, itu bukan trafik yang berkualiti. Sebaliknya anda ingin menarik pengunjung yang benar-benar berminat dengan produk yang anda tawarkan.

   Kuantiti lalu lintas.
Sebaik sahaja anda mempunyai orang yang betul mengklik dari halaman hasil enjin carian (SERPs), lebih banyak trafik lebih baik.

   Keputusan organik.
Iklan membentuk sebahagian besar dari banyak SERP. Lalu lintas organik adalah apa-apa lalu lintas yang anda tidak perlu bayar.

                                                                                                                                  Jom buat duit 2019

Bagaimana SEO berfungsi?
Anda mungkin memikirkan enjin carian sebagai laman web yang anda lawati untuk menaip (atau bercakap) soalan ke dalam kotak dan Google, Yahoo !, Bing, atau apa sahaja enjin carian yang menggunakan balasan secara ajaib dengan senarai panjang pautan ke halaman web yang boleh berpotensi menjawab soalan anda.

Itu betul. Tetapi adakah anda pernah berhenti untuk mempertimbangkan apa yang ada di dalam senarai pautan ajaib itu?

Begini cara kerjanya: Google (atau mana-mana enjin carian yang anda gunakan) mempunyai crawler yang keluar dan mengumpulkan maklumat tentang semua kandungan yang mereka dapati di Internet. Crawler membawa semua 1s dan 0s kembali ke mesin carian untuk membina indeks. Indeks itu kemudiannya disalurkan melalui algoritma yang cuba memadankan semua data tersebut dengan pertanyaan anda.

Terdapat banyak faktor yang masuk ke dalam algoritma enjin carian, dan inilah bagaimana sekumpulan pakar menentukan kepentingannya:

                                                                                                                                    Jom buat duit 2019

Itulah semua SEO SE (search engine) SEO
Bahagian O pengoptimuman SEO-adalah di mana orang yang menulis semua kandungan itu dan meletakkannya di laman web mereka menggangu kandungan dan tapak tersebut sehingga enjin carian akan dapat memahami apa yang mereka lihat, dan pengguna yang tiba melalui carian akan menyukai apa yang mereka lihat.
Pengoptimuman boleh mengambil banyak bentuk. Ini adalah segala-galanya dari memastikan tag tajuk dan deskripsi meta baik informatif dan panjang yang tepat untuk menunjuk pautan internal pada halaman yang anda banggakan.

Membina laman mesra SEO
Sebaik sahaja anda bersedia untuk memulakan berjalan kaki SEO itu, sudah tiba masanya untuk menerapkan teknik SEO tersebut ke tapak, sama ada ia baru atau yang lama anda sedang bertambah baik.
Halaman-halaman ini akan membantu anda memulakan segala-galanya daripada memilih nama domain yang mesra SEO untuk amalan terbaik untuk pautan dalaman.

                                                                                                                                    Jom buat duit 2019

Kandungan dan markup yang berkaitan

Tapak tidak benar-benar tapak sehingga anda mempunyai kandungan. Tetapi SEO untuk kandungan mempunyai pembolehubah yang cukup spesifik yang telah kami berikan seksyennya sendiri. Mulailah di sini jika anda ingin tahu tentang penyelidikan kata kunci, cara menulis salinan yang mesra SEO, dan jenis markup yang membantu enjin carian memahami apa kandungan anda sebenarnya.

Topik di tapak
Anda sudah banyak belajar tentang topik di tapak dengan mencuba kandungan dan markup yang berkaitan. Kini tiba masanya untuk mendapatkan maklumat teknikal mengenai robots.txt.

Tautan yang berkaitan dengan pautan

                                                                                                                                    Jom buat duit 2019

Pengoptimuman lain
Tahniah! Anda telah menguasai selok-belok SEO harian dan kini sudah bersedia untuk beberapa topik yang lebih maju. Pastikan semua lalu lintas mempunyai masa yang paling mudah yang mungkin ditukar dengan pengoptimuman kadar penukaran (CRO), kemudian pergi tahap mikro dengan SEO tempatan atau mengambil laman web global dengan SEO antarabangsa.

Evolusi SEO
Algoritma enjin carian berubah kerap dan taktik SEO berkembang sebagai tindak balas kepada perubahan tersebut. Jadi jika seseorang menawarkan nasihat SEO yang anda tidak merasa benar, semak dengan laman topik tertentu.

                                                                                                                                    Jom buat duit 2019