Perkongsian pengalaman mereka yang berjaya

Sunday 20 January 2019

Apa itu Google Adsense?

Adakah anda tahu bahawa anda boleh menjana wang yang tidak terhingga dengan hanya membuat laman web percuma walaupun tiada kemahiran dengan Google Adsense?

Apa itu Google Adsense
Google AdSense adalah program pengiklanan yang membolehkan anda untuk memaparkan iklan-iklan di laman web atau blog anda, ataupun video YouTube, dan akan dibayar apabila  pelawat klik pada iklan.
Iklan yang dihasilkan daripada perniagaan yang menggunakan Google AdWords program.Untuk mereka yang masih baru, laman web atau blog, AdSense program boleh menjadi salah satu cara paling cepat untuk menjana pendapatan, yang adalah mengapa ia begitu popular.Tetapi walaupun AdSense percuma dan mudah untuk digunakan, terdapat aspek-aspek yang anda perlu faham tentang hal itu, dan perkara-perkara yang boleh anda lakukan untuk memaksimumkan kejayaan anda dengannya.

Pro dan kontra untuk membuat duit dengan program
 AdSense Google Google AdSense mempunyai beberapa kelebihan termasuk: ia adalah percuma untuk menyertai.Syarat kelayakan yang mudah, yang bererti anda boleh mendapatkan wang daripada laman web atau blog walaupun anda masih baru.
Terdapat pelbagai pilihan iklan dan beberapa anda boleh menyesuaikan rupa dan rasa Laman web anda patut.Google membayar secara bulanan (jika anda bertemu di ambang $100) melalui deposit terus.Anda boleh memaparkan iklan-iklan di beberapa laman web dari satu akaun AdSense.Terdapat pilihan untuk memaparkan iklan-iklan pada peranti mudah alih dan suapan RSS.
Anda dengan mudah boleh menambahkannya ke akaun YouTube dan Blogger. Terdapat beberapa kelemahan untuk AdSense juga: Google boleh menamatkan akaun anda dalam sekelip mata, dan ia bukanlah sangat Pengampun jika anda melanggar peraturan. Seperti semua bentuk pendapatan dalam talian, anda memerlukan trafik untuk buat duit.Apabila orang klik pada iklan AdSense, anda membuat sedikit Wang, tetapi pelawat anda juga meninggalkan tapak anda, bermakna anda kehilangan kesempatan untuk buat duit.
Google AdSense adalah program pengiklanan yang membolehkan anda untuk memaparkan iklan-iklan di laman web atau blog anda, ataupun video YouTube, dan akan dibayar apabila  pelawat klik pada iklan.Iklan yang dihasilkan daripada perniagaan yang menggunakan Google AdWords program.Untuk yang masih baru, laman web atau blog, AdSense program boleh menjadi salah satu cara paling cepat untuk menjana pendapatan, yang mana ianya  adalah  begitu popular.Tetapi walaupun AdSense percuma dan mudah untuk digunakan, terdapat aspek-aspek yang anda perlu faham tentang hal itu, dan perkara-perkara yang boleh anda lakukan untuk memaksimumkan kejayaan anda dengannya.

Pembayaran Google AdSense
Google membayar secara bulanan melalui direct deposit atau mendaftar, tetapi tidak akan mengeluarkan bayaran untuk AdSense sehingga pendapatan anda mencapai atau melebihi $100.Jika anda tidak mendapat $100 dalam satu bulan, pendapatan anda bergolek dan ditambah ke bulan berikutnya.Setiap kali anda mencapai had $100, Google akan mengeluarkan bayaran pada tempoh pembayaran seterusnya.Melalui akaun AdSense anda, anda boleh melihat pendapatan anda sekarang, iklan apa akan menjana klik yang kebanyakan, dan banyak lagi.
 Tips untuk memaksimakan pendapatan AdSense
·         Baca dan patuhi peraturan Google.
·         Webmaster mesti mematuhi Google webmaster dasar serta dasar program AdSense.
·         Tidak klik pada iklan anda sendiri atau meminta orang lain untuk klik pada iklan anda.Klik incentivizing, membeli Ruang bayar Per Click (PPC), atau menggunakan atur cara yang direka untuk memandu trafik ke Laman AdSense adalah kaedah-kaedah.



  Ingat, Google sangat tidak pengampun tentang melanggar peraturan, jadi pastikan anda mematuhi mereka.

 Anda hanya dibenarkan penempatan iklan standard 3 setiap laman.Menggunakannya untuk faedah yang maksimum. Mempunyai iklan di atas lipatan (Bahagian dari laman anda terlebih dahulu dilihat tanpa menatal).Mempunyai seorang pemimpin Lembaga iklan di bawah header/logo anda bukannya di bahagian paling atas halaman, di mana ia adalah lebih cenderung untuk dilihat.Termasuk dalam kandungan iklan untuk maju. Memantau keputusan anda. Google boleh menyukarkan anda dengan alat-alat dan maklum balas, tetapi melakukan yang terbaik untuk memeriksa apa yang dikatakan tentang keputusan anda supaya anda boleh membuat sebahagian usaha anda.Membaca e-mel dari Google, terutamanya jika ia menghantar amaran tentang sesuatu yang ia tidak suka pada laman web anda.Kegagalan menangani aduan Google akan membawa kepada penamatan program.

Berikut adalah beberapa tips tambahan untuk mempertimbangkan apabila anda sudah bersedia untuk meningkatkan pendapatan AdSense anda:
·         Jalankan ujikaji - anda boleh A / B ujian iklan anda melalui AdSense.Bereksperimen dengan warna pautan dan peti - jika anda warna-warna yang sepadan dengan tema anda, pertimbangkan untuk menukar mereka untuk melihat jika ia memberi kesan keputusan.
·         Membolehkan penempatan mensasarkan - ini membolehkan pengiklan memilih di mana iklan mereka kelihatan.
·         Menyediakan saluran adat supaya anda boleh mendapatkan rasa yang lebih baik daripada apa yang bekerja dan tidak bekerja berurusan dengan pesaing atau iklan boleh dipersoalkan jika anda menawarkan produk atau perkhidmatan di laman web anda, anda mungkin mendapati bahawa sesetengah iklan Google menyampaikan datang daripada pesaing anda.
·         Satu lagi isu yang boleh berlaku adalah iklan yang tidak boleh benar-benar sah atau mereka mungkin menyinggung perasaan pasaran anda.Untuk mengelakkan tawaran ini daripada menunjukkan halaman anda, Google AdSense membolehkan anda menyekat sehingga 200 URL daripada muncul di laman anda.Cabaran ini adalah dua kali ganda. Anda tidak tahu apa iklan sedang di laman anda sehingga anda melihat mereka tiada.Plus, dengan setiap beban laman dan bergantung kepada pelawat-pelawat yang melayari sejarah, iklan mungkin tidak muncul lagi atau mungkin muncul di tempat yang berbeza.Oleh kerana anda tidak boleh klik pada link anda sendiri (untuk dapatkan URL), anda perlu berhati-hati tentang mendapatkan URL untuk menyekat.Cara terbaik untuk mendapatkan pautan supaya anda boleh menyekatnya di AdSense adalah dengan klik kanan pautan tersebut, pilih "Salin alamat pautan" dan paste ke dalam editor sebuah dokumen atau teks (iaituNotepad). Google URL adalah benar-benar lama, tetapi untuk bahagian yang mengenal pasti pengiklan.Salin pautan tersebut, dan paste ke dalam akaun iklan AdSense yang disekat.