Perkongsian pengalaman mereka yang berjaya

Thursday 31 January 2019

Cara menarik minat orang melayari blog kita




Berikut adalah beberapa tip untuk menarik lebih banyak pelawat ke laman blog anda:

Beritahu orang dalam rangkaian sosial anda mengenai blog  baru anda.Promosikan siaran anda di seluruh rangkaian sosial anda, yang secara automatik akan memberitahu pengikut Twitter anda, rakan Facebook, dan banyak lagi sebaik sahaja anda menyiarkan siaran baru.

                                                                                                                                   Jom buat duit 2019




Jom buat duit 2019
Jadikan kandungan anda kelihatan pada enjin carian.
Sekiranya anda mahu catatan blog anda diindeks oleh enjin carian seperti Google dan Bing, tentukan tetapan privasi blog anda untuk menjadikan blog anda kelihatan kepada semua enjin carian. Internet penuh dengan teori tentang bagaimana anda dapat meningkatkan penglihatan pos anda dalam kedudukan carian: tidak ada yang akan bertanding kandungan asal yang berkualiti tinggi dengan beberapa tag yang dipilih dengan baik adalah cara terbaik untuk bermula.

                                                                                                                       Jom buat duit 2019



Jom buat duit 2019
Kekuatan kawan-kawan anda yang sebenar-benarnya.
Galakkan kawan-kawan dan keluarga untuk membaca blog anda: hantar emel emel mereka apabila anda mengemaskini dan berbincang dengan mereka tentangnya apabila anda bertemu secara peribadi. Lebih baik lagi, menggalakkan mereka mendaftar untuk kemas kini menggunakan Widget Ikuti Blog. Mempunyai penonton kecil orang yang anda sayangi adalah lebih baik daripada mempunyai sejuta pelawat dan tidak mengetahui mana-mana daripada mereka.


  
                                                                                                                         Jom buat duit 2019
Baca dan komen pada blog lain.
Semak Discover untuk mencari blog dan tapak web yang hebat untuk kepentingan anda. Kemudian, langganlah laman-laman ini dan dapatkannya sedikit. Apabila anda membaca siaran yang memindahkan anda dalam beberapa cara, tinggalkan komen. Baca lebih lanjut mengenai komen dan membuat perbualan dalam talian.





Jom buat duit 2019
Pautan ke blog lain.
Blogging adalah tentang melibatkan diri dengan orang lain dan berinteraksi dalam perbincangan dalam talian. Apabila anda memaut ke blog post, blogger mungkin akan mencari blog anda melalui statistik mereka, Technorati, atau pingback, dan datang untuk melihat apa yang anda katakan. Mereka mungkin juga melanggan laman web anda dan meninggalkan komen, seperti yang kami cadangkan anda lakukan di atas!







Jom buat duit 2019
Biarkan orang tahu tentang siaran anda.
Sekiranya anda telah menulis pos dengan seseorang dalam fikiran, tetapkan mereka e-mel pendek dengan pautan kepadanya.
NOTA: Pendekatan ini berfungsi jika digunakan dengan sangat sedikit, mungkin sebulan sekali bagi setiap blogger. Anda tidak mahu menyakitkan sesiapa atau kelihatan seperti spammer.




Jom buat duit 2019
Kekerapan ber ’Blog’
Blog yang mempunyai jadual posting yang kerap dan biasa cenderung untuk membangunkan penonton dengan lebih cepat. Sekiranya anda memerlukan inspirasi, lihat sumber seperti ini mengenai kalendar editorial atau jawatan bersiri.




Jom buat duit 2019
Bersantai! Ia memerlukan masa.
Walaupun anda melakukan semua perkara di atas, anda tidak akan membina semuanya semalaman. Membina penonton yang besar pembaca yang terlibat dan setia mengambil masa. Kebanyakan blogger yang anda kagumi mungkin telah melakukannya selama bertahun-tahun. Tetapkan dengannya, dan jangan kecewa dengan permulaan yang perlahan.



-TERUSKAN USAHA-----JANGAN CEPAT PUTUS ASA-----SENTIASA TERUS BELAJAR